AWAS !! 6 Nama anak paling popular Ini Ternyata Sangat disukai Jin


Tentu kita pernah mendengar ungkapan, ‘Apalah Arti Sebuah Nama’. Namun, telah terbukti bahwa nama amatlah penting dalam memainkan peranan terhadap diri seseorang individu.

Dalam program Tanyalah Ustaz, di TV9, Ustaz Sharhan Shafie seorang pengamal perubatan Islam menyatakan nama-nama berikut merupakan antara nama-nama anak Jin.

Walaupun sebutan nama-nama ini enak didengar dan maknanya bagus, menurut pengalaman beliau yang banyak mengobati pasien berkaitan sihir dan gangguan makhluk halus, nama-nama ini bisa jadi mendatangkan penyakit misteri kepada seseorang.

Sebaiknya TIDAK mengambil nama-nama di bawah ini untuk dinamakan pada anak-anak:
  • Balqis
  • Qistina/Kistina
  • Najwa
  • Zaquan/Zakuan
  • Batrisya
  • Erisya

Peringatan daripada Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka yang mempunyai nama-nama seperti di atas TIDAK perlu menukar nama, tetapi cukuplah dengan menukar nama panggilan.

Sebagai contoh, nama NUR NAJWA. Kalau sebelum ini nama panggilan adalah Najwa, bagusnya ditukarkan kepada Nur saja.

Namun, sesungguhnya segala macam penyakit baik sakit biasa atau ataupun sakit misteri/ghaib, semuanya datang dari Allah SWT. Bukan dari nama seseorang, semuanya ketentuan-Nya…

Namun apa yang Ustaz Sharhan sampaikan ialah, banyak contoh pasien  yang datang untuk berobat, pasien itu namanya sama seperti nama-nama anak jin di atas.

Sebab itulah Ustaz Sharhan menasihatkan, sebaiknya hindarkan memberi nama anak seperti nama anak yang selalu ‘dipakai’ jin tersebut.

Walau bagaimanapun, tidaklah salah atau berdosa jika sekiranya menggunakan nama-nama tersebut…
Wallahu a'lam bi showab.


sumber : palingseru.com

1 Response to "AWAS !! 6 Nama anak paling popular Ini Ternyata Sangat disukai Jin"


  1. JANGAN LUPA UPDATE STATUS FB DAN BBM ANDA DENGAN HAL MENARIK LUCU DAN MENGGEMASKAN HANYA DI SINI

    http://www.statusunik.com/

    BalasHapus